################

Paardensportvereniging

Afferden

Vereniging

Na jarenlang “in ruste” te zijn geweest hebben een aantal enthousiaste ouders met pony rijdende kinderen de hoofden bij elkaar gestoken en is het idee ontstaan om ponyclub “De Maas en Heideruitertjes” nieuw leven in te blazen. Met pijn en moeite kregen ze 5 ruitertjes bij elkaar en in de winter van 1999 werden de eerste passen gezet op het rijterrein gelegen aan de Afferdse heide in Afferden.

Na enkele jaren ontstond de behoefte aan een afdeling paarden. Jeugdige ponyruiters stapten al vroeg over naar de paarden en op deze manier konden ze lid blijven van dezelfde vereniging. Vanaf dat moment werd onze nieuwe naam Paardensportvereniging Afferden. Intussen zijn we uitgegroeid tot een middelgrote vereniging dankzij de inspanning van ons enthousiast bestuur en fanatieke leden.

Paardensportvereniging Afferden beschikt over een afdeling pony’s en paarden, en biedt veel mogelijkheden voor zowel de recreatieve- als de wedstrijdruiter.
Wij zijn aangesloten bij de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS).
De KNHS behartigt de belangen van de aangesloten verenigingen en haar paardensporters zodat zij de paardensport zo goed mogelijk kunnen beoefenen.